36 tun ryzí síly mění skálu v ušlechtilý kámen

36 tun ryzí síly mění skálu v ušlechtilý kámen

V kamenolomu Ruprechtice společnosti LIGRANIT a.s. se těží jeden z nejdekorativnějších tuzemských ušlechtilých kamenů - takzvaná liberecká žula. Je výjimečná svou narůžovělou barvou a patří mezi oblíbené horniny stavitelů u nás i v zahraničí. Vzhledem k tomu, že taková mise vyžaduje jak obrovskou sílu, tak naprostou přesnost, vybírala společnost LIGRANIT a.s. nový stroj do svého portfolia velmi pečlivě. Nakonec zvítězilo rypadlo DOOSAN DX350LC-7.

V kamenolomu společnosti již déle používali menší model DOOSAN DX140, což byl spolehlivý dříč bez jakýchkoli závad. Ve chvíli, kdy vznikla potřeba výběru nového stroje do extrémních podmínek, bylo díky této zkušenosti rozhodování jednodušší. Rypadlo DOOSAN DX350LC-7 obstálo ve všech bodech, které si LIGRANIT a.s. stanovil jako klíčové. 

Obří síla 

Rypadla v lomu přichází na řadu po skončení trhacích prací, kdy se malé množství výbušniny rozmístí opatrně tak, aby se získal potřebný materiál. V případě ušlechtilého kamene se postupuje opatrně, aby byl získaný materiál co nejvyšší kvality. Pomocí rypadla se celé bloky přemisťují a vozí na pilu. „Jedná se o kusy o hmotnosti 5 - 15 tun. Síla stroje je tedy pro nás veliké plus,“ říká Radek Svoboda, vedoucí výroby LIGRANIT a.s.


Spotřeba za hubičku

Zvýšená palivová účinnost motoru DOOSAN DL08 v kombinaci s novým hydraulickým hlavním ventilem a novou generací inteligentního řízení výkonu SPC3 přináší ve srovnání s předchozí generací stroje celkové zvýšení palivové účinnosti o +10 % v režimu S a +6 % v režimu P+.


Údržba levou zadní

Díky nové technologii byla potřeba údržby filtru pevných částic (DPF) výrazně omezena, přičemž údržba není nutná, dokud stroj nedosáhne 8.000 provozních hodin.


Životní prostředí jako téma č. 1

Nové rypadlo DOOSAN DX350LC-7 je poháněno dieselovým motorem DOOSAN DL08 nejnovější generace, který poskytuje výkon 209 kW při 1.800 ot/min. Motor DL08 přináší řešení překračující požadavky předpisů emisní normy Stage V bez recirkulace výfukových plynů (EGR). Uvedené řešení zvyšuje množství vzduchu dostupného během spalování, zvyšuje teplotu procesu a výrazně snižuje množství produkovaných pevných částic. To je kombinováno s vysoce účinnou technologií následného zpracování DOC/DPF+SCR, která zajišťuje minimální emise. Jednoduše řečeno, nová generace motorů DOOSAN s životním prostředím opravdu kamarádí. 

Prodejce, který drží slovo

Spolupráce s lokálním importérem značky DOOSAN, firmou GARNEA a.s., proběhla jako vždy na jedničku. „Jednali jsme s vedením firmy GARNEA a.s. a to, co se řeklo, platilo. Nemám jedinou připomínku,” říká Radek Svoboda ze společnosti LIGRANIT a.s. Díky dlouhodobé spolupráci byla společnosti LIGRANIT a.s. prodloužena záruka u tohoto modelu ze standardních 3 let / 5.000 mth dokonce na 5 let / 10.000 mth.



Zpět