Další novinky v sedmé generaci kolových nakladačů

Další novinky v sedmé generaci kolových nakladačů

Oceňovaná řada kolových nakladačů DL-7 z rodiny Doosan se nově rozšířila o další dva členy. Jedná se o modely DL200-7 a DL420CVT-7, které přinášejí znatelnou úsporu paliva, nízké pořizovací náklady a také nekonečné pohodlí pro obsluhu.

 

CVT znamená úsporně

Nejmenší model v řadě, DL200-7, pohání 4válcový motor Perkins 1204J o výkonu 106 kW (144 k) při 2.200 ot/min. U modelu DL420CVT-7 se díky motoru Scania DC09 dosáhne s výkonem 240 kW (326 k) při 1.800 ot/min velkorysého točivého momentu při nízkých otáčkách. Oba motory samozřejmě splňují emisní normu Stage V.

Skvělým bonusem u většího modelu DL420CVT-7 je právě to nenápadné CVT v jeho názvu. Jedná se o převodovku s plynule měnitelným převodovým poměrem. Znamená to, že tento model může automaticky přecházet z hydrostatického výkonu při nízkých otáčkách na mechanický při těch vyšších. Bez ohledu na trakční rychlost je díky CVT dosaženo nejvyššího pohodlí při řízení a rovněž znatelné úspory paliva až o 15 %.

Kabina jako z pohádky

Nová, ergonomická a výjimečně tichá kabina nabízí kombinaci perfektního výhledu a maximálního pohodlí. Obsluze poskytuje výrazně lepší zorné pole s o 14 % větší plochou prosklených oken. Díky elektricky nastavitelným zpětným zrcátkům a LED pracovním světlům se zároveň zvyšuje bezpečnost při práci s těmito stroji. Na zadní kapotě jsou instalována LED světla s funkcí automatického stroboskopu, která se spustí, když kolový nakladač couvá. Čištění kabiny usnadňuje vzduchový kompresor umístěný v kabině, který je ve volitelné výbavě. Stroj může obsluha nastartovat tlačítkem díky bezklíčovému Smart Key, který také umožňuje kabinu dálkově otevírat, zavírat, uzamykat a odemykat a samozřejmě pomáhá předcházet odcizení stroje. V nové kabině se nachází sedadlo Grammer Actimo XXL s plně regulovatelným nastavením odpružení, pneumatickou bederní opěrkou a vyhříváním sedadla v základní výbavě. Nový 8palcový monitor dotykové obrazovky Doosan Smart Touch má vylepšené uspořádání a antireflexní sklo, je uživatelsky přívětivý a celé menu je samozřejmě v českém jazyce. Obsluha má všechny potřebné funkce na dosah ruky a podstatně to zvyšuje její pohodlí a efektivitu. Elektronický joystick je plně integrovaný do loketní opěrky a umožňuje plynule a s naprostou přesností ovládat zvedací rameno a další příslušenství kolových nakladačů. Jeho funkce obsahují možnost automatického navrácení ramene a příslušenství do pracovní polohy, vyrovnání lžíce a prevenci nárazů. Ovládání je velmi citlivé a lze jej nastavit a měnit dle preference obsluhy přímo na monitoru.

 

Ať žije hydraulika

Oba nakladače disponují velmi citlivou a plynulou hydraulikou a přídavnými hydraulickými okruhy. Díky třetímu hydraulickému ventilu je pro příslušenství zajištěn konstantní průtok. Obsluha snadno a pohodlně ovládá hydraulická zařízení pomocí spínače na joysticku. Kapacity lžíce u modelů DL200-7 a DL420CVT-7 dosahují 2,0 m3 a 4,5 m3. Zvedací rameno poskytuje vysokou vylamovací sílu, zvedací kapacitu a velký úhel vyklopení pro efektivní vykládání přilnavých materiálů. Oba modely jsou k dispozici také v provedení HighLift s ramenem s vysokým zdvihem a těžšími protizávažími.

Kromě různých variant pneumatik nabízí Doosan také bohatý výběr volitelného příslušenství s cílem poskytnout ty nejlepší pracovní nástroje pro konkrétní aplikace. Mezi ně patří přeprava sypkých i pevných materiálů v oblasti průmyslu, zemědělství, recyklace, stavebnictví, těžby a dobývání nerostných surovin.

 

Vyšší výkon levou zadní

Nové kolové nakladače jsou vybaveny několika technologickými vychytávkami, které umožňují zvyšovat výkon při vyšším pohodlí a také bezpečnosti.

Systém LIS zajišťuje odpružení ramene, a tím poskytuje plynulejší jízdu, větší stabilitu a zároveň vyšší komfort obsluhy. Mezi výhody patří kromě tlumení nárazů i zkrácení doby cyklu a lepší palivová účinnost při nakládce a přepravě materiálů.

Mezi další šikovné pomocníky patří modernizovaná hydrostatická převodovka HST a silnější nápravy s diferenciálem s vyrovnáním točivého momentu TPD.

HST zvyšuje výkon akcelerace, zajišťuje provoz bez rázů, a rovněž poskytuje možnost čtyř kroků rozsahu pro omezení konečných otáček, pět trakčních režimů a nastavení otáček motoru.

Přední a zadní nápravy s automatickým TPD zajišťují pohodlí obsluhy, menší opotřebení pneumatik a nízkou teplotu na nápravách na pevném povrchu. Volitelné diferenciály s omezeným prokluzem vpředu a vzadu automaticky zajišťují maximální trakci a snadnou jízdu přes měkký a blátivý terén bez nutnosti použití ruční uzávěrky diferenciálu.

100 % hydraulickou uzávěrku diferenciálu lze aktivovat automaticky při plném točivém momentu bez jakéhokoli zásahu obsluhy. Volitelné nezávislé okruhy chladiče oleje pro přední a zadní nápravu u modelu DL420CVT-7 zajišťují nízké teploty oleje a prodlužují životnost komponentů nápravy.

Poslední vychytávkou, kterou musíme zmínit, je DSGS. Je to funkce, která analyzuje řidičské návyky obsluhy a pomáhá jí dosáhnout palivově co nejúspornějšího provozu.

 

Stroje, které s vámi zůstanou

Vylepšené hlavní komponenty a hydraulický systém výrazně posílily odolnost a udržitelnost těchto strojů. Spolu se standardní plnou zárukou 3 roky / 5.000 motohodin tak Doosan poskytl zákazníkům větší klid. Již standardně instalovaný špičkový bezdrátový systém pro sledování vozového parku DoosanCONNECT tento klid ještě násobí. Díky němu totiž klienti okamžitě disponují komplexními informacemi o výkonu, zabezpečení a potřebě preventivní údržby stroje.



Zpět
Nastavení soukromí a cookies

Následující volbou souhlasíte s využíváním cookies a použití údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy.

Více informací a nastavení