Nová pásová rypadla nad 20 tun jsou zde!

Nová pásová rypadla nad 20 tun jsou zde!

Společnost Hyundai Doosan Infracore uvedla na trh pět nových pásových rypadel v kategorii nad 20 tun a každé z nich je šité na míru jiným požadavkům. Konkrétně to jsou modely DX210-7, DX210NLC-7 a DX210LC-7 o hmotnosti 21 tun, nové 25tunové pásové rypadlo DX245NHD-7 určené pro vysoké zatížení, a nakonec DX235LCR-7 o hmotnosti 25,3 tuny s kompaktní zádí.

 

Jaké pásy je libo?

 

Výběr pásů je první věcí, kterou se zájemce u pásových rypadel zabývá. Nové stroje o hmotnosti od 21 tun nabízejí možnost výběru z různých konfigurací. Model DX210-7 je se svými krátkými pásy ideální do měkkého terénu s nižším tlakem na půdu. Rypadlo DX210NLC-7 se hodí všude tam, kde jsou vyžadovány úzké pásy. A nový DX210LC-7 se svými dlouhými pásy představuje ideální volbu pro půjčovny.

Heavy metal v praxi

 

Nové 25tunové pásové rypadlo DX245NHD-7 je šité na míru těm nejnáročnějším aplikacím. Základním požadavkem společnosti Doosan bylo vždy dosažení co nejvyšší životnosti v kombinaci s možností vysokého zatížení, proto přišla s ideálním řešením. Přestože zde mluvíme o pravém 25tunovém rypadle, komponenty jeho podvozku jsou naddimenzovány a převzaty z 30tunové třídy. Jeho úzká konstrukce (2,54 m přepravní šířky) navíc přináší skvělou výhodu při přepravě. Novinkou u tohoto modelu je navíc těžké standardní protizávaží o hmotnosti 5 tun, které se obzvláště hodí pro práci s těžkými přídavnými zařízeními.

 

25,3tunový model DX235LCR-7 zase překvapí svým mohutným zvedacím výkonem v kombinaci s kompaktními rozměry. Volitelné protizávaží umožňuje bez potíží zvedat za absolutní stability například trubky či betonové bloky, a být tak hvězdou každého městského staveniště. Konstrukce protizávaží byla navíc zmodernizována tak, aby zajistila lepší dostupnost při servisu a údržbě.

 

Všech pět nových modelů nad 21 tun navíc disponuje novým inteligentním hydraulickým systémem, který nabízí zlepšení přibližně o 30 % při pracích s přídavnými zařízeními ve srovnání s předchozími modely rypadel.

 

Přesnost a jemnost, jednoduše krásná práce

 

Všechny nové modely rovněž disponují novým pracovním režimem pro tiltrotátor, který zajistí optimalizovaný hydraulický průtok, a tím zvyšuje přesnost práce a ovladatelnost. Děje se tak na základě režimu obousměrného průtoku s přímým návratem do nádrže v každém směru, aby se zabránilo zpětnému tlaku a zvýšil se průtok. Další novinkou, kterou si pro Vás Doosan připravil, je funkce Jemné otáčení. Minimalizuje otřesy působící na zvednutý předmět při zahájení a zastavení otáčivého pohybu rypadla. Zvyšuje se tak bezpečnost všech, kteří s rypadlem pracují a zabraňuje se škodám způsobeným pádem předmětu z rypadla. Jemné otáčení při zachování rychlosti a zároveň plynulé zastavení je u nových modelů opravdu citelné. DX235LCR-7 navíc uspokojuje zvýšenou poptávku po strojích s kompaktní zádí. Při jeho kompaktnosti, nízkých provozních nákladech a absolutní flexibilitě se určitě stane jedním z nejžádanějších modelů pro práci ve stísněných prostorách městských stavenišť či při výstavbě silnic a železnic, kde je nutné zachování plynulosti dopravy i přes stavební práce.

 

Inteligentně a na plné pecky

 

Všechny nové modely jsou poháněny nejnovější generací šestiválcového dieselového motoru Doosan DL06V, který poskytuje výkon 124 kW při 1800 ot/min, 131 kW při 1800 ot/min a 143 kW při 1800 ot/min. Tento typ motoru přináší nové řešení, které překračuje požadavky normy Stage V bez recirkulace výfukových plynů. Zvyšování množství vzduchu dostupného během spalování a zvyšování teploty procesu výrazně snižuje množství produkovaných pevných částic. To je kombinováno s technologií následného zpracování, která pak zajišťuje minimální emise. Na údržbu filtru pevných částic tak nemusíte myslet až do dosažení 8000 provozních hodin.

 

Nový motor přináší navíc v kombinaci s novým hydraulickým hlavním ventilem a novou generací inteligentního řízení výkonu SPC3 výraznou úsporu paliva. Čtyři režimy výkonu pomáhají zjednodušit provoz rypadel a lze je nastavit v jednocestném i dvoucestném pracovním režimu. Modely DX210-7, DX210NLC-7 a DX210LC-7 navíc nyní využívají hydraulický systém těžšího modelu DX225LC-5, což potěší hlavně obsluhu, která se může těšit na nejrychlejší možnou odezvu, přesnost a hydraulickou kapacitu.

 

V kabině jako doma

 

Technicky vyspělá kabina nových modelů dokazuje, že to šlo ještě lépe! Absolutní prostor v kombinaci s ergonomií respektuje náročnou práci obsluhy, proto pohodlí a snadnost ovládání posouvá na novou úroveň. V kabině najdete úplně nové, vysoce kvalitní sedadlo a ve standardní verzi mnohem více funkcí, než byste našli u jiných strojů na trhu. O 30 % větší displej poskytuje nyní ještě více informací (samozřejmě v češtině). Handsfree, Bluetooth, bezklíčové startování a dálkové uzamykání či odemykání je již samozřejmostí. Sedadlo má funkci vyhřívání či chlazení, vylepšené proudění vzduchu pak urychluje odmrazování a klimatizaci. Paralelní stěrače, nové pedály, absolutně dokonalé sledování výhledu do všech stran pomocí 360° kamer a ultrazvuková detekce překážek u vybraných modelů zvyšuje úroveň ovládání na téměř dokonalou. Zvolit si můžete 8 nebo 12 pracovních LED světel, jak Vám to bude vyhovovat více.

 

Správa levou zadní

 

Na všech nových modelech je už z výroby standardně nainstalován nejmodernější bezdrátový systém pro správu vozového parku DoosanCONNECT®. Pomocí webového řešení můžete sledovat výkon, zabezpečení a také preventivní údržbu všech strojů. Ale na toto jste již jistě zvyklí z jiných modelů ze stáje Doosan.

 

 

 



Zpět