Vítáme nové pásové rypadlo DX225LC-7

Vítáme nové pásové rypadlo DX225LC-7

Pásová rypadla DOOSAN střední velikosti mezi sebou přivítala nový přírůstek. Je jím 23tunový DX225LC-7, absolutní premiant ve své třídě. 

Jedná se o první model nové generace rypadel střední velikosti, který s sebou nese zásadní vylepšení ve všech oblastech, na které si vzpomenete. Ovladatelnost stroje, všestrannost, pohodlí obsluhy, provozuschopnost, návratnost investic, robustnost i produktivita. 


Technologicky nejvyspělejší 


Jako úplně první rypadlo této velikosti je vybaveno inovativní technologií virtuálního okruhu (VBO) DOOSAN D-ECOPOWER. Tato technologie využívá elektronické tlakem řízené čerpadlo v hydraulickém systému s uzavřeným středem. Zvyšuje tak svou produktivitu až o 26 % a svou spotřebu paliva snižuje o 7 %, v závislosti na zvoleném režimu. Hlavní regulační ventil s uzavřeným středem minimalizuje tlakové ztráty, zatímco elektrické tlakem řízené čerpadlo účinněji řídí a optimalizuje výkon motoru.


Nové rypadlo DX225LC-7 je poháněno dieselovým motorem DOOSAN DL06V, který nejenom splňuje, ale dalece překračuje emisní požadavky předpisů Stage V. Tento motor patří do nové generace motorů, poskytuje výkon 129 kW (176 k) při 1800 ot/min a přináší úplně nové technologické řešení. Funguje bez recirkulace výfukových plynů (EGR), zvyšuje množství vzduchu dostupného během spalování, zvyšuje teplotu spalovacího procesu a výrazně snižuje množství produkovaných pevných částic. Společně s vysoce účinnou technologií následného zpracování DOC/DPF+SCR zajišťuje minimální emise, přičemž údržbu filtrů můžete začít řešit teprve po dosažení 8000 provozních hodin. 


DX225LC-7 je ideální pro práci s těžšími přídavnými zařízeními, jako jsou naklápěcí rotátory. Mezi jeho nové prvky výbavy totiž patří o 14 % těžší protizávaží o hmotnosti 4,9 tuny. To zlepšuje stabilitu a zvyšuje zvedací a výkopovou kapacitu ve srovnání se staršími modely. Rypadlo také nabízí nové zvedací oko o nosnosti 5 tun, které disponuje speciální vložkou pouzdra zabraňující deformaci zvedacího otvoru. 

Podstatně inteligentnější hydraulický systém přináší 30% zlepšení při práci s přídavnými zařízeními. Využívá totiž novou logiku hydrauliky pro optimální rozdělení průtoku, když rameno i přídavné zařízení pracují současně. 

Ráj pro obsluhu


Nová funkce jemného otáčení minimalizuje otřesy při zahájení nebo zastavení otáčivého pohybu rypadla. Tím se podstatně zvyšuje bezpečnost práce obsluhy a eliminují se škody způsobené pádem předmětů z rypadla. Aktivováním této funkce se eliminuje doběh, čímž je dosaženo plynulého zastavení pohybu.


Technicky vyspělou kabinu u modelu DX225LC-7 prostě musíte vyzkoušet. Pohodlí obsluhy a snadnost ovládání posunul DOOSAN na dosud nevídanou úroveň. Kabina nabízí ve svém standardu mnohem více funkcí než jiné stroje na trhu, což z ní dělá favorita mezi těmi, kteří v ní tráví denně několik hodin. Od dotykového LCD panelu s o 30 % větší obrazovkou, přes stereo systém, bezklíčkové startování, koženkové odvětrávané sedadlo, nové pedály, paralelní stěrače, technologicky dokonalou klimatizaci/odmrazování, množství pracovních LED světel a kamer až k ultrazvukové detekci překážek. 


Ovládání stroje a tím pádem menší únavu obsluhy zajišťuje díky technologií DOOSAN D-ECOPOWER vylepšená zpětná vazba. Zrychlení a zpomalení jednotlivých funkcí hydrauliky rypadla je plynulejší, což obsluze umožňuje provádět opakované otáčivé a výkopové úkony bez trhavých pohybů. 


Hydraulický průtok a ovladatelnost se rovněž zvyšuje díky novému režimu na ovládacím panelu. Jedná se o režim „Naklápěcí rotátor“, který optimalizuje hydraulický průtok a maximalizuje tak přesnost práce díky odstranění zpětného tlaku. 


Model, který myslí na životní prostředí


Společnost DOOSAN je přesvědčená o tom, že produktivita a ochrana životního prostředí musí jít ruku v ruce. Nový model tak přináší palivovou úsporu +7 % v režimu S a +6 % v režimu P+ díky zvýšené palivové účinnosti motoru DL06V v kombinaci s novým hydraulickým hlavním ventilem a novou generací inteligentního řízení výkonu SPC3. Jedná se o dva ze čtyř režimů, čímž se oproti osmi režimům výkonu ve starším modelu rovněž zjednodušuje obsluha tohoto rypadla. Režim výkonu P+, P, S nebo E může obsluha nastavit v jednosměrném i obousměrném pracovním režimu. 


Absolutní kontrola vozového parku


Jako u všech nových strojů DOOSAN je i na tomto modelu rypadla nové generace standardně nainstalován nejmodernější systém pro sledování vozového parku DoosanCONNECT. Jedná se o webové řešení pro komplexní správu vozového parku. Sledování výkonu, zabezpečení strojů i preventivní údržbu máte díky tomuto systému jako na dlani. 



Zpět